tirsdag 1. mai 2012

Coraline Doll

Hvordan lage en Coraline dukke? Det gjorde jeg slik..
Først stuffa jeg en strømpebukse med syntetisk stuffing, knøt en tråd rundt der midten av hodet skal være, sydde en trådklump som er nesen. Jeg sydde en hudfarget "sokk" til å tre over dette.

 Sydde armer og kropp med ben i samme stoff.
 De små skoene fant jeg på eBay.
 Jeg stuffet armene og kroppen, og sydde alle lemmene sammen for hånd.
 Jeg lagde en liten kjole, det er en tøy "tube" hvor jeg har klipt hull til armene.
 I ørene puttet jeg knapper så de ville stikke ut. I ansiktet broderte jeg munnen, øyenbrynene og fregnene. Jeg sydde knapper til øyne, slik som i filmen.

 Jakken tegnet jeg direkte på stoffet, og brukte dukken som mål. Slik ser dukken ut før jeg sminker den.
Håret sydde jeg inn i hodet, det er kun blått garn.
"hello upsidedown world"
 Slik ser hun ut med sminke, jeg brukte kun vanlig sminke, mest brun øyenskygge.
 Det fikk henne til å se slitt og gammel ut.
 Fotograf Dan Michael Løvdahl

Strømpene hennes er å få kjøpt i hobbybutikker, men kun i juledekorasjontiden.

1 kommentar:

  1. Imbakul blogg! Gleder meg til å se hva det neste fra deg blir. :D ^^

    SvarSlett